§ 1 Definicje
1. Newsletter – wiadomości mailowe wysyłane przez Sprzedawcę regularnie, posiadające treści marketingowe, w
tym o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy. Rejestracja na Newsletter jest równoznaczna z
wyrażeniem woli skorzystania z usługi, której celem jest otrzymywanie Newslettera.
2. Sprzedawca – SM Automatic Sławomir Malcherek ul.Brata Alberta 77a 41-407 Imielin NIP 646-292-98-51
(dalej: Sprzedawca ).
3. Regulamin – niniejszy regulamin określający warunki i zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym
pod adresem: https://reneenaturals.pl.
4. Rejestracja – oznacza założenie Konta Klienta. Rejestracja jest wymagana dla korzystania przez Klienta ze
wszystkich funkcjonalności Sklepu.
5. Konto Klienta – konto oznaczone indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem w systemie
teleinformatycznych, w którym gromadzone są dane Użytkownika, który zarejestrował się w sklepie
internetowym zgodnie z Regulaminem. Założenie konta jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie
usługi prowadzenia Konta Klienta.
6. Klient – podmiot dokonujący zakupu na rzecz włąsnej konsumpcji
7. Sklep – sklep internetowy prowadzony pod adresem: https://reneenaturals.pl
8. Zamówienie – rozumiane jest jako akceptacja przez Klienta oferty sklepu internetowego przy wykorzystaniu
mechanizmów sklepu, poprzedzona akceptacją wyboru towarów oraz wyborem formy płatności i dostawy.
9. Towar – produkty prezentowane w Sklepie,
§ 2 Zakupy w sklepie
1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż kosmetyków za pośrednictwem sieci Internet na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej.
2. Klient może składać Zamówienia przez stronę internetową w sklepie internetowym zarejestrowanym pod
adresem: https://reneenaturals.pl, mailowo z wykorzystaniem adresu [email protected] lub telefonicznie.
Możliwość realizacji Zamówienia jest określana na podstawie deklarowanego miejsca dostawy.
3. Ceny Towarów oraz koszty dostawy widoczne na stronie internetowej są cenami brutto [z VAT], wyrażonymi w
złotych polskich.
4. Umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta w miejscu prowadzenia działalności
gospodarczej przez Sprzedawcę. Po złożeniu zamówienia numer zamówienia jest wysyłany Klientowi
automatycznie, na adres poczty elektronicznej Klienta.
5. Koszt dostawy oraz koszt pakowania określony jest każdorazowo w procesie składania Zamówienia i doliczany
do wartości zamówionych Towarów
6. Sklep realizuje Zamówienia w godzinach 8-16 od poniedziałku do piątku. Termin realizacji dostawy określony
jest każdorazowo w procesie składania Zamówienia i może być uzależniony od preferencji Klienta oraz od
deklarowanego miejsca dostawy. Sprzedawca nie realizuje Zamówień w dni świąteczne, ustawowo wolne od
pracy.
7. Zdjęcia produktów przedstawione na stronie internetowej https://reneenaturals.pl są zdjęciami poglądowymi,
otrzymanymi od producentów. Zdjęcia należy traktować jako poglądowe, których celem jest jak najwierniejsze
oddanie wyglądu produktu. Ze względu na zmiany po stronie producentów, na które Sklep nie ma wpływu,
wygląd Towarów w rzeczywistości może odbiegać od zamieszczonych zdjęć. W przypadku wątpliwości zaleca się
kontakt z obsługą Sklepu w celu omówienia różnić, jeśli takowe występują.
§ 3 Składanie zamówienia, płatność
1. Złożenie Zamówienia wymaga dokonania Rejestracji oraz założenia Konta Klienta.
2. Zamówienie składa się, wybierając z oferty Sklepu Towary oferowane do sprzedaży. Dodawanie Towarów do
wirtualnego koszyka odbywa się po kliknięciu przycisku: „Dodaj do koszyka”.
3. Po dodaniu Towarów do koszyka, należy potwierdzić złożenie Zamówienia poprzez kliknięcie przycisku:
„Zamawiam i płacę”. Złożenie Zamówienia stanowi przyjęcie przez Klienta oferty zawarcia umowy sprzedaży
Towarów będących przedmiotem Zamówienia.
4. Przyjęcie Zamówienia Klienta zostanie potwierdzone przez Sklep drogą elektroniczną tj. poprzez e-mail
wysłany na adres wskazany przez Klienta podczas rejestracji Konta Klienta.
5. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie ogólnych warunków (Regulaminu) następuje przez stronę
internetową Sklepu w dedykowanej sekcji Regulamin.
6. Zamówienie może zostać opłacone przed przystąpieniem do jego realizacji lub za pobraniem.
7. Klient dokonuje płatności za zakupy dokonane w Sklepie po wyborze sposobu płatności oferowane przez
dostawcę, z którego korzysta Sprzedawca.
8. Rozpoczęcie realizacji Zamówienia może być w uzasadnionych przypadkach (np. w przypadku istotnej
wartości Zamówienia lub gdy Zamówienie obejmuje dużą liczbę danego produktu lub w przypadku istnienia
podejrzenia podania przez osobę składającą Zamówienie nieprawdziwych danych) uwarunkowane telefoniczną
weryfikacją złożonego przez Klienta Zamówienia.
9. Realizacja Zamówienia jest warunkowana dostępnością Towarów w Sklepie. Kupujący o braku dostępności
Towarów będzie zawiadamiany drogą elektroniczną lub telefoniczną. W przypadku niedostępności części
Towarów objętych Zamówieniem, Sprzedawca poinformuje o braku danego Towaru bądź Towarów, zaproponuje
zamiennik, późniejszy termin dostawy lub anuluje Zamówienie.
§ 4 Odmowa realizacji Zamówienia
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do limitowania sprzedaży dla Klienta ze względu na aktualny stan
magazynowy Towarów będących w ofercie. O ewentualnych limitach Klient informowany jest każdorazowo
podczas składania Zamówienia.
2. Złożone Zamówienie nie zostanie zrealizowane w sytuacji, gdy nie zostało opłacone, w przypadku wyboru
metody płatności online lub na rachunek bankowy Sprzedawcy.
3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość limitowania sprzedaży dla Klienta produktów objętych promocją. O
ewentualnych limitach Klient informowany jest każdorazowo podczas składania Zamówienia.
4. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji Zamówienia w sytuacji, gdy nie może zostać
zrealizowane z przyczyn logistycznych, o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany na wskazany przez
siebie adres e-mail wskazany w procesie Rejestracji lub telefonicznie. W takiej sytuacji zapłacona kwota za
Zamówienie zostanie niezwłocznie zwrócona Klientowi na rachunek bankowy, z którego wpłynęła.
5. Sprzedawca, przypadku podejrzenia działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub podejmowania,
ewentualnie podejrzenia podejmowania przez Klienta działań niezgodnych z Regulaminem, zastrzega sobie prawo
do:
• anulowania lub zawieszenia dostępu do Sklepu, lub
• odmowy przyjęcia zgłoszenia aktywacyjnego, lub
• odmowy realizacji Zamówienia.
§ 5 Faktura
1. Sprzedawca informuje, że zgodnie z przepisami Ustawy o podatku od towarów i usług obowiązującymi od dnia
1 stycznia 2020 r. Sprzedawca może wystawić fakturę na rzecz podatnika podatku VAT lub podatku od wartości
dodanej wyłącznie, jeżeli przy składaniu Zamówienia Klient poda swój numer NIP (VAT UE), w przeciwnym
razie Sprzedawca nie będzie miał możliwości późniejszego wystawienia faktury z numerem NIP (VAT UE)
Klienta.
2. Faktura VAT lub faktura korygująca udostępniane są Klientowi w wersji papierowej.
3. Faktura VAT lub faktura korygująca udostępniona będzie w formacie PDF na życzenie Klienta. Oznacza to, że
aby móc odczytać plik zawierający fakturę VAT lub fakturę korygująca Klient winien mieć zainstalowane
odpowiednie oprogramowanie.
4. Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu odbiorcy.
§ 6 Dostawa
1. Dostawa kupionych Towarów zostanie zrealizowana pod adres wskazany przez Klienta z zastrzeżeniem, że
Zamówienia są realizowane wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Bezpłatna dostawa realizowana jest przy Zamówieniach o wartości powyżej 200 zł. W przypadku Zamówień o
wartości poniżej tej kwoty, koszt dostawy uzależniony jest od wybranej formy płatności.
3. Dostawa jest realizowana przez Sprzedawcę.
4. Kupiony przez Klienta Towar zostanie wydany Klientowi lub innej osobie, upoważnionej do odbioru przez
Klienta, obecnej pod adresem wskazanym przez Klienta.
5. Klient lub inna osoba, upoważniona przez Klienta do odbioru Towaru, powinna być obecna pod adresem
wskazanym przez Klienta w terminie dostawy.
6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utrudnienia w doręczeniu kupionego w Sklepie Towaru leżące po
stronie Klienta.
§ 7 Reklamacje
1. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta za dostarczenie Towaru wolnego od wad.
2. W razie niezgodności dostawy ze złożonym Zamówieniem, Klient powinien powiadomić o tym Sprzedawcę i
odmówić przyjęcia Towarów, których nie zamawiał, jak również wypełnić i wysłać do Sprzedawcy formularz
reklamacyjny dostępny na stronie internetowej Sklepu.
3. Jeżeli Towar kupiony w Sklepie ma wadę, Klient ma prawo żądać wymiany Towaru bądź obniżenia jego ceny
albo odstąpienia od umowy, chyba, że Towar zostanie niezwłocznie wymieniony na wolny od wad. W celu
dokonania reklamacji należy skontaktować się niezwłocznie, ze Sprzedawcą za poprzez wypełnienie i wysyłkę do
Sprzedawcy formularza reklamacyjnego znajdującego się na stronie internetowej Sprzedawcy oraz doręczenie
Towaru, którego dotyczy reklamacja do Sprzedawcy. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać imię i nazwisko,
numer zamówienia, zdjęcia wadliwego Towaru oraz żądanie Klienta w związku z wadą Towaru.
4. Reklamacja zgłoszona przez Klienta poprzez wypełnienie i wysłanie do Sprzedawcy formularza
reklamacyjnego dostępnego na stronie internetowej Sklepu zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni roboczych od
dnia doręczenia do Sprzedawcy Towaru stanowiącego przedmiot reklamacji. Brak odpowiedzi we wskazanym
terminie zostanie uznany za pozytywne rozpatrzenie reklamacji, z zastrzeżeniem, że w przypadku konieczności
wysłania Towaru przez Sprzedawcę do producenta Towaru, czas rozpoznania reklamacji ulega wydłużeniu o czas
rozpoznania (w tym wysyłki do producenta oraz zwrotu Towaru przez producenta) reklamacji przez producenta
Towaru
5. Sprzedawca zwraca Klientowi należność za odesłany lub reklamowany Towar w ciągu 7 dni, licząc od dnia
pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, na konto wskazane przez Klienta lub przekazem pocztowym na adres
wskazany w Zamówieniu.
6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość Towarów, jeżeli jakość ta uległa pogorszeniu już po
dostarczeniu Towarów Klientowi i z przyczyn leżących po stronie Klienta.
7. W przypadku Towarów objętych przez Sprzedawcę wyprzedażą wyłączona jest odpowiedzialność z tytułu
rękojmi za wady. W przypadku gdy wyprzedażą zostanie objęty Towar wadliwy, informacja o wadzie zostanie
podana w opisie Towaru.
8. Kupujący ma obowiązek zweryfikowania zakupionych Towarów w chwili ich odbioru. Prawo skorzystania z
rękojmi za wady przysługuje Klientowi wyłącznie na podstawie pisemnego protokołu sporządzonego w
momencie odbioru Towaru, w obecności przewoźnika i przez niego potwierdzonego.
§ 8 Rejestracja konta i zapisanie się na newsletter
1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji.
2. Rejestracja jest konieczna do złożenia Zamówienia w Sklepie.
3. W celu Rejestracji, Klient wypełnia formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na stronie
Internetowej Sklepu i przesyła wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez
wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala
indywidualne Hasło.
4. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego Klient zapoznaje się z Regulaminem, akceptując jego treść i
zobowiązując się do jego przestrzegania poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu
8. Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej,
wykorzystując w tym celu udostępnioną przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu funkcję zapisu do
Newslettera lub oznaczy odpowiedni checkbox podczas dokonywania Rejestracji w trakcie zakładania Konta
Klienta. Po podaniu adresu mailowego oraz wybraniu funkcji „Zapisz się” osoba zapisująca się otrzymuje
niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym link
aktywacyjny, w celu potwierdzenia zapisania się na subskrypcję Newsletter. Z chwilą aktywacji linka zawarta
zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter. W każdej chwili możliwe jest zrezygnowanie
z otrzymywania Newslettera przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w
każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter, za pośrednictwem dezaktywacji
odpowiedniego pola w Koncie Klienta lub poprzez skierowanie maila w tym przedmiocie na adres
9. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
10. Usługi określone w § 8 świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
11. Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w
każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed
rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
12. Klient, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez
wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na
odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.
13. Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta
stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.
14. W celu prawidłowego korzystania z usług opisanych w § 8 Klient powinien posiadać komputer lub urządzenie
z zainstalowanym oprogramowaniem pozwalającym na przeglądanie stron internetowych oraz dostęp do sieci
Internet oraz posiadać adres elektroniczny (e-mail).
§ 9 Ochrona danych osobowych
1. Sprzedawca jest administratorem danych osobowych Klienta będącego osobą fizyczną lub osoby fizycznej
działającej w imieniu Klienta.
2. Dane są przetwarzane w celu realizacji Zamówienia lub działań zmierzających do zawarcia umowy. W
przypadku Klientów będących osobami fizycznymi dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO, a
w przypadku osób fizycznych działających w imieniu Klienta na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO.
3. Więcej informacji o celach przetwarzania danych, w tym o prawach dostępne jest w Polityce prywatności.
§ 10 Warunki wiadczenia ś usług drogą elektroniczną
1. Sprzedawca świadczy usługi na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie
lub w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
2. Klient obowiązany jest do korzystania ze strony internetowej Sklepu i udostępnionych usług w sposób zgodny z
prawem, z poszanowaniem dóbr osobistych oraz praw autorskich.
3. Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od:
• nadużywania środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poprzez spowodowanie zachwiania pracy lub
przeciążenie systemów teleinformatycznych lub innych podmiotów biorących bezpośredni lub pośredni udział w
świadczeniu usług drogą elektroniczną,
• działań mających na celu testowanie możliwości przełamania lub ominięcia zabezpieczeń systemów
teleinformatycznych Sklepu, a także wszelkich innych działań, które prowadzą do uzyskania nieuprawnionego
dostępu do całości lub części systemów teleinformatycznych Sklepu,
• korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującym prawem,
dobrymi obyczajami lub uzasadnionymi interesami Sprzedawcy,
• udostępniania danych do logowania do usług świadczonych przez Sprzedawcę osobom nieuprawnionym,
• dostarczania przez lub do systemów teleinformatycznych Sklepu treści, które naruszają dobra osób trzecich,
ogólnie przyjęte normy społeczne lub są niezgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, bądź ich
wprowadzanie lub rozpowszechnianie poprzez systemy teleinformatyczne stanowi naruszenie powszechnie
obowiązujących przepisów prawa.
• Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane korzystaniem z usług przez osobę
nieuprawnioną, która na skutek działania lub zaniechania Klienta uzyskała dostęp do świadczonych usług.
• Sprzedawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia niezbędnych prac konserwacyjnych systemu
teleinformatycznego, mogących powodować tymczasowe utrudnienia lub mogących prowadzić do tego, że
korzystanie z usług będzie czasowo niemożliwe.
• W przypadkach szczególnych mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność systemu teleinformatycznego,
Sprzedawca ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia usług, bez wcześniejszego
powiadomienia i przeprowadzenia prac konserwacyjnych mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i
stabilności systemu teleinformatycznego.
4. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze strony internetowej Sklepu:
• komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu z przeglądarką internetową
wspierającą HTML 5;
• posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).;
• włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
5. Niektóre z usług świadczonych drogą elektroniczną mogą podlegać dodatkowym wymogom technicznym,
specyficznym dla danego rodzaju usługi.
§ 11 Szczególne zagro enia zwi ż ązane z korzystaniem z usług
świadczonych drogą elektroniczną
1. Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiąże się z wystąpieniem ryzyka zainfekowania
systemu informatycznego przez niepożądane oprogramowanie, także takie którego jedynym celem jest
wyrządzanie szkód.
2. W celu uniknięcia zagrożeń związanych z niechcianym zainfekowaniem systemu informatycznego
rekomendowane jest zainstalowanie oprogramowania antywirusowego na urządzeniu, z którego Klient korzysta.
Zaleca się, aby program antywirusowy podlegał regularnym aktualizacjom.
3. Dodatkowo zaleca się, aby Klient miał uruchomioną na komputerze zaporę systemową.
4. Poza zagrożeniami wynikającymi z zainfekowania systemu informatycznego, wśród możliwych zagrożeń
znajdują się także ataki hackerów. Sprzedawca oświadcza, iż stosuje zabezpieczenia mające na celu
uniemożliwienie lub znaczne utrudnienie włamania się do wykorzystywanych systemów.
§ 14 Postanowienia końcowe
1. Klient korzystający ze Sklepu ma obowiązek podawania prawdziwych i prawidłowych danych.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie umowy, jeżeli podane dane są
nieprawdziwe lub nieprawidłowe.
2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie wiadomości przesłanej na
wskazany przez Klienta adres email, co może być spowodowane blokowaniem lub usuwaniem
e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta lub
blokowaniem przez administratorów serwerów pocztowych lub inną awarię.
3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w
życie w terminie 14 dni od opublikowania na stronie Sklepu. Do zamówień złożonych i
niezrealizowanych przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu, stosuje się postanowienia
Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia zamówienia.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy
Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne
właściwe przepisy prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), Rozporządzenia Komisji UE 2022/720 z dnia 10 maja 2022
roku, w sprawie stosowania art. 101 ust. 3 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do
kategorii porozumień wertykalnych i praktyk uzgodnionych, oraz Rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 30 marca 2011 roku w sprawie wyłączenia niektórych rodzajów porozumień
wertykalnych spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję (Dz.U. z 2014r. poz.1012).
5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje poddane
sądom właściwym miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.