§ 1 Informacje dotycz ce ą przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) niniejszym informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych (dalej „Administrator”) przetwarzanych w ramach strony
https://reneenaturals,pl jest Sm Automatic Sławomir Malcherek ul.Brata Alberta 77a 41-407 Imielin
2. W sprawach związanych z RODO i w zakresie realizacji praw na gruncie RODO można kontaktować się na adres
siedziby Administratora bądź na adres e-mail [email protected]
3. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
• art. 6 ust. 1 lit b RODO w celu podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy, w tym przedstawienia oferty
jak również rejestracji i utrzymania Konta Klienta oraz do wykonania już zawartej umowy;
• art. 6 ust. 1 lit b w celu realizacji zawartej umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.
• art. 6 ust. 1 lit c RODO w celu realizacji ciążących na Administratorze obowiązków wynikających z przepisów
prawa m.in. wystawienie i przechowywanie faktur i dokumentów księgowych oraz realizacja wymogów Ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy Prawo Telekomunikacyjne.
• art. 6 ust. 1 lit f RODO w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, który stanowi:
• obrona przez roszczeniami prawnymi oraz dochodzenie roszczeń prawnych;
• wymiana korespondencji oraz udzielanie odpowiedzi na pytania kierowane z wykorzystaniem formularza
kontaktowego na stronie Sklepu, za pomocą adresu e-maila [email protected] lub telefonicznie w zakresie w
jakim nie dotyczą przedstawienia oferty, realizacji umowy bądź jej zawarcia.
4. Dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom, tzw. odbiorcom danych osobowych tj.:
• pomiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską celem wysyłki towaru oraz prowadzenia
korespondencji;
• bankom – celem rozliczenia Umowy itp.;
• organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania
ciążących na Administratorze obowiązków (Urząd Skarbowy, Policja, itd.);
• podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora m.in podmiotom świadczącym usługi z
zakresu pomocy prawnej, księgowości, IT, podatków lub usługi doradcze;
5. Dane osobowe będą przechowywane w zależności od podstawy prawnej przetwarzania:
• W zakresie zawartych Umów na zakup towaru przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązków nałożonych na
Administratora na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa (tj. m.in. dane rachunkowe
przechowywane będą na podstawie przepisów o rachunkowości przez 5 lat od zakończenia roku kalendarzowego
w którym zaktualizował się obowiązek podatkowy, a w zakresie przedawnienia jeżeli przepis szczególny nie
stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi 6 lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń
związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – 3 lata);
• W zakresie danych przetwarzanych w celu założenia konta, korzystania z niego jak i jego utrzymania przez czas
niezbędny do wykonania wyżej wymienionych czynności, chyba że Klient wcześniej prześle prośbę o jego
likwidację (na adres [email protected]), przy czym wszystkie konta nie aktywne przez 5 lat będą
likwidowane automatycznie.
• W zakresie przetwarzania danych w związku z wysyłką wiadomości newsletter do czasu wyrażenia woli
rozwiązania umowy o świadczenie drogą elektroniczną tejże usługi lub zakończenia przez Administratora akcji
wysyłki newsletterów.
• W zakresie, gdzie dane osobowe są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora do
czasu wniesienia uzasadnionego sprzeciwu przez Klienta wobec przetwarzania jego danych (art. 21 RODO).
6. W sytuacjach przewidzianych prawem osobie, której dane dotyczą przysługuje:
• prawo dostępu do treści danych;
• prawo ich sprostowania;
• prawo usunięcia danych;
• prawo ograniczenia przetwarzania;
• prawo do przenoszenia danych;
• prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano przed jej cofnięciem;
7. Nadto osobie, której dane dotyczą przysługuje również prawo wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z
Waszą szczególną sytuacją wobec przetwarzania, które odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
8. Osobie, której dane dotyczą przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;
9. Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy i wykonania umowy, wypełnienia zobowiązań
prawnych oraz realizacji zadań objętych uzasadnionym interesem administratora danych. W zakresie w jakim
podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda podanie danych osobowych jest dobrowolne.
10.Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym nie dokonuje profilowania, o którym
mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
11.Dane osobowe nie będą przekazywane do Państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
§ 2 Bezpieczeństwo danych
1. Administrator danych wdrożył odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić przetwarzanie
danych osobowych zgodne z przepisami RODO. Przetwarzając dane osobowe Administrator kieruje się
następującymi zasadami opisanymi w art. 5 RODO tj.:
• Zasadą zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości przetwarzania.
• Zasadą ograniczenia celu przetwarzanych i zbieranych danych.
• Zasadą minimalizacji zbieranych danych do niezbędnego ich zakresu.
• Zasadą prawidłowości (aktualności) przetwarzanych danych.
• Zasadą ograniczenia przechowywania danych (retencja danych).
• Zasadą zachowania integralności danych oraz ich poufności.
§ 3 Pliki cookies
1. Czym są pliki cookies?
• Plik cookie, czyli tzw. „ciasteczko”, to plik tekstowy zapisywany przez witrynę na komputerze lub innym
urządzeniu podłączonym do Internetu, umożliwiający tej witrynie internetowej rozpoznanie przeglądarki
odwiedzającego witrynę albo przechowywanie w niej informacji lub ustawień.
• Pliki cookie pozwalają na rozpoznanie urządzenia użytkownika, zapewniają efektywne poruszanie się pomiędzy
stronami, zapamiętują preferencje użytkownika oraz poprawiają ogólny komfort użytkowania strony.
• Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików cookies są istotne z punktu widzenia zgody na
korzystanie z plików cookies przez nasz sklep on-line – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również
wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio
zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików cookies.
• Pojęcie wykorzystywania plików cookies zostało uregulowane przez ustawodawcę w art. 173 ustawy z dnia 16
lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne.
2. Rodzaje plików cookies.
• Sesyjne: usuwane są automatycznie po zamknięciu przeglądarki.
• Stałe: pozostają na urządzeniu użytkownika strony przez określony czas albo do momentu ich ręcznego
usunięcia.
3. Do czego strona internetowa Sklepu Kerpro wykorzystuje pliki cookies?
• Pliki cookies analityczne: korzystamy po to, aby ulepszyć funkcjonowanie naszej strony internetowej
(wydajność sieci) oraz mierzyć, nie identyfikując Twoich danych osobowych, skuteczność podejmowanych przez
nas działań marketingowych. W tym celu tworzone są właśnie zbiorcze statystyki i analizy. W przypadku tego
rodzaju plików cookie korzystamy z rozwiązań i narzędzi Google tj. Google Analytics, Google Maps, Google
Search Console
(więcej informacji w tym zakresie znajdziesz w zakładce
Google https://support.google.com/analytics/answer/6004245)
• Pliki cookies marketingowe: wykorzystywane są m.in. w celu dopasowania treści i form reklam. W przypadku
tego rodzaju plików cookies korzystamy z rozwiązań i narzędzi: Facebook, Pixel, Google Ads, Google
Analytics, Sales Manago, Google Marketing Platform, UTM Parameter Tracking, Zendesk.
• Więcej informacji o plikach cookies wykorzystywanych w sieci reklamowej Google można znaleźć na
stronie https://support.google.com/google-ads/answer/2407785
• Najistotniejsze działania w jakich wykorzystujemy informacje zawarte w plikach cookies podczas korzystania
przez odwiedzających ze strony sklepu on-line służą:
• identyfikacji użytkowników strony jako zalogowanych w sklepie on-line i pokazywania, że są zalogowani;
• zapamiętywania wybranych produktów dodanych do Koszyka w celu złożenia Zamówienia;
• zapamiętywania danych logowania do sklepu on-line;
• prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony sklepu on-line;
• remarketingu, to jest badania cech zachowań odwiedzających stronę sklepu on-line poprzez analizę ich działań
(powtarzające się wizyty na stronach, słowa kluczowe itp.) w celu stworzenia ich profilu i dostarczenia im reklam
dopasowanych do ich przewidywanych zainteresowań także wtedy, kiedy odwiedzają oni inne strony internetowe;
• zwiększenia bezpieczeństwa funkcjonowania sklepu.
4. Zarządzanie plikami cookies.
• Użytkownik strony może w każdym czasie kontrolować sposób wykorzystywania plików cookies jak i
dokonywać ich usunięcia. Informacje o zarządzaniu cookies są dostępne ustawieniach każdej przeglądarki. Można
w szczególności dokonać takich ustawień przeglądarki, aby wyłączyła stosowanie plików cookie, blokowała je
lub wysyłała ostrzeżenie przed zapisaniem pliku cookie w komputerze użytkownika.
• Tu znajdziesz informacje w zakresie zarządzania plikami cookies przeglądarki Firefox:
https://support.mozilla.org/pl/kb/wzmocniona-ochrona-przed-sledzeniem-firefox-desktop?
redirectslug=Włączanie+i+wyłączanie+obsługi+ciasteczek&redirectlocale=pl
• Tu znajdziesz informacje w zakresie zarządzania plikami cookies przeglądarki Google Chrome:
https://support.google.com/chrome/#topic=9796470
• Tu znajdziesz informacje w zakresie zarządzania plikami cookies przeglądarki Internet Explorer:
https://support.microsoft.com/pl-pl/windows?ui=pl-PL&rs=pl-PL&ad=PL
• Tu znajdziesz informację w zakresie zarządzania plikami cookies przeglądarki Safari:
https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac